Om Fender

Den nionde september 2009 föddes det 11 st valpar. Det var 6 hanar och 5 tikar. Jag och J hade letat som tokar efter valpar i flera veckor i sträck. Vi hittade många söta små liv, men föll för en. Den vi föll för är våran Fender. Vi hade länge letat efter en hund, och det fanns bara en tänkbar ras, Rottweiler.

Vi ringde till Kennel Chiltanas där vi fick prata med Ingela. Vi frågade om vi fick komma och hälsa på för att träffa dem och några dagar senare var vi där. Den 30:e September åkte vi och tittade på alla godingar. Vi kelade och beundrade de som fanns kvar att tinga, alltså 3 st vid det skedet. Kennelamatten var jättetrevlig och rolig, hon berättade mycket om hundarna. Vi träffade även Ylwa, som har Fenders mamma Trixi.


Här har vi lillkillen, bara tre veckor gammal. Helt klart det bästa jag gjort i mitt liv, skaffat dig Fender♥

Efter några timmar hade vi bestämt oss vilken som skulle bli vår ♥ För mig var det en självklarhet. Han var den som var mest ensam, gick på egna små äventyr och hade kort päls, vilket jag ville. Fender var så liten, tuttade på våra fingertoppar och klättrade upp i famnen, det var kärlek vid första mötet kan man säga. Vi bestämde oss för honom och där visste vi, att vi skulle bli husse och matte för första gången i våra liv, till en underbar Rottweiler. Det var en sådan glädje som jag inte kan beskriva med ord, utan den glädjen vet bara J och jag om ♥


Här är dom små liven, tillsammans med mamma tuttandes på den goda mjölken ♥ 30/9-09


Chiltanas Follow Mee är stamtavlenamnet. Fender är tilltalsnamnet. Han flyttade hem till oss den 3:e November, dagen innan Jerrys födelsedag. En bättre födelsedagspresent kunde vi inte få. Han vägde då 6-7 kg när vi tog hem honom. När vi hämtade honom så var det lite motigt när vi skulle åka. Fender pep, skällde och tröck sig mot mitt bröst, han ville inte med. Vid bilen vinkade vi till Ingela och Ylwa samt Trixi. Man kände sig ganska elak när man såg hur mycket han pep och försökte rymma, men så var det.

I bilen blev allt ännu värre, han var överallt och ingenstans, pep, skällde och gnydde. Till slut sa jag "tyst" och det blev han, knäpptyst. Det tog inte länge förens han somnade i mitt knä. Jag satt och beundrade honom hur länge som helst. Jag hade en valp i mitt knä, jag kunde inte smälta det. Men han kunde smälta mitt hjärta ♥

När vi nästan var hemma, började han fisa jättemycket, vi trodde att han var bajsnödig, så vi stannade. I Kvicksund stod vi, med våran underbara Rottiskille, Fender. Så himla liten så jag kan kanppt fatta det. Han gick runt, nosade.. inget koppel hade han då kommer jag ihåg. Kissade gjorde han, men inget bajs. Så vi vi for vidare hemmåt.

Väl hemma stod han kvar länge i hallen. Vågade knappt gå runt och titta. Men vi pressade honom inte. Till slut började han våga sig på att undersöka lägenheten. Han var väldigt försiktig men väldigt nyfiken samtidigt. Efter några kvart kom han till oss, där började livet som en familj med tre individer♥





Första dagen hemma, den där nakna magen och babyhullet, fyfan vad underbart♥

Ja, i ruskvädret blir man skitig, då måste man duscha♥

Jag hittade mina skålar ganska fort, här glömde jag babyfilten på mig...♥

Jag tog med mig snön till Eskilstuna, när jag flyttade hit ♥

Jag firade julafton med min familj, Husse & Matte, Mummu & Vaari & Lisa♥

Jag gick över från Puppy Plus till Growth, en stor kille nu...♥

Här är husse & matte stolta över mig. Jag var Borlänge på inoff utställning. Jag kom tvåa bland hanarna och fick till och med ett HP ♥

Jag och matte. Ute var det kallt och friskt, jag och min familj var ute jättemycket på vintern. Jag älskar snön, jag brukade köra ner min nos i snöns och leka att jag var en grävskopa ♥

Här är jag på min andra utställning, Borlänge. Den här gången gick det inte vägen...♥

Nu är våren kommen, vi är i Norberg på kennelträff. Roligt att få träffa sina syskon, kusiner och släkt! ♥

Jag är så glad, min bror Rocky var och hälsade på oss, syskonkärlek ♥

Matte och husse trodde att jag skulle bli en badkruka, dom hade fel. Jag ÄLSKAR att bada!! ♥

Här är jag på min tredje utställning, denna gång i Södertälje. Husse är duktig på att ställa ut mig ♥

Här träffar jag min "kusin vitamin"-Buster som fortfarande är en minipuppy! Själv väger jag 36kg ♥

I dagens läge är jag snart 11 månader, väger snart 40 kg och är en helt underbar Rottweiler med hjärtat på rätt ställe! ♥

Kommentarer
Postat av: Sari

ÅÅhhh!! stiliga Fender!!!! :D Han är verkligen en vacker kille!

2010-07-26 @ 17:40:16
Postat av: Mia

SÖTAST!!

2010-07-26 @ 22:43:32
Postat av: Josefine

Jag rös typ när jag läste denna sida, känner verkligen igen mig. Vilken kärlek man har till dessa underbara varelser.

Och nakna babymagen saknar man ibland, så gulligt :)

2010-10-08 @ 23:17:44
URL: http://enjebo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback