No mercy

Hålla!
Jag ligger här helt förbannad kan man kanske uttrycka det som. Ja, som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag helt slut och mådde dåligt, jag trodde att jag var påväg att bli sjuk. Så kanske det ändå inte var. Jag och baby har ätit och kollat på "Unga mödrar - Danmark". Alltså, jag blir bara förbannad när jag ser på det, fyfan vilka föräldrar alltså. Ingen av dom var en duglig mamma/pappa som jag såg, helt jävla idioter. Oansvariga, skrattar bort situationen och skulle egentligen behövt leva ut sitt ungdomsliv INNAN bebisen kom.

Det var en familj, både mamman och pappan rökte, dessutom inomhus. Dom hade en 2-årig son och väntade ett till barn om 4 månader. Det betyder att hon rökte ändå, trots graviditeten. Hur fan är hon funtad? Jävla white-trash familj. Sen kom de på att båda ville sluta röka, gick till apoteket för att köpa nicotinell, men gravida får inte använda det så dom köpte inte det. Nåja, dom rökte sina sista cigaretter och kom överrens om att det var sista ciggen, och att de skulle ta pinan i egna händer och möta absistensen. Gissa hur länge de klarade det? 5 jävla ynka timmar. Hon tjatade hela tiden om att de skulle ta en varsin cigg, till slut gick han med på det och hans "försvar" var:"Jag vill helst sluta röka helt, men det är svårt, dessutom byggdes inte Rom på en dag heller så".

Jag undrar, är inte det motivation nog att ens barn är astmatiker och att man är gravid för att sluta GENAST!?!??!? Jävla föräldrar alltså, dom borde inte få vara det. Nersunkade som fan, sen sa dom även att de hade haft ett jobbigt förhållande och att det VERKLIGEN INTE blev bättre när sonen Lucas kom, men varför skaffar de sig en till??

En annan mamma som bodde på föräldrahem tillsammans med sin dotter hade fått godkänt för mammarollen vilket hon innan inte hade, skulle få flytta bort därifrån till en egen lägenhet. Hon fick alltså prov-bo där under en helg tillsammans med sin dotter, för att bevisa att hon klarar det. Vad tror ni det första hon gör? HAR FEST! En oansvarig sådan.. fyfan vilken slyna, på riktigt! Det står jag fan för!

Där ser ni, alla undrar varför folk har fördomar mot unga föräldrar, jo, för att TV väljer att visa bara de dåliga föräldrarna, inte de bra. Precis så är det för "muskelhundarna", man visar alltid bara de agressiva hundarna som inte haft en bra ägare. För jag vet att det finns bra och värdiga föräldrar, unga pratar jag om nu alltså. Så nej, dom jag sett är INTE värdiga föräldrar, inte ens i närheten.

Förövrigt mår jag betydligt bättre, har haft den mysigt och varit ute i regnovädret tillsammans med mina små älsklingar ♥




Kommentarer
Postat av: Josephine

sv: ja men precis, så är det ju :) ja precis, taskigt mot dem. Jag har aldrig varit intresserad av utställning så något sånt kommer inte jag hålla på med. vill bara ha ett sällskap att träna med :D

2010-07-30 @ 07:31:25
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Mia

Håller med om programmet, allt du säger... man ska leva klart sitt "festliv" eller reseliv innan man skaffar barn till världen!!!!

2010-07-30 @ 16:54:32
URL: http://miamaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback