Mycket som händer just nu

Åh, nu är många saker på sin plats. Jag är otroligt lättad och minst 1000kg har släppt från mina axlar. Just nu är vi inne i den där perioden som jag för inte så länge sen skrev om, allt som skulle hända på en och samma gång. Vi ska som sagt flytta, vi ska resa, vi ska börja hundkurs, mh ska göras, vaccination och röntgen osv osv osv. Det finns tusen saker som ska göras inom loppet av några veckor bara. Jag som är en otroligt rastlös människa gillar naturligtvis det här, men jag måste medge att jag får skriva minneslappar emellanåt för att komma igåh alla saker, små som stora.

Hur som helst, så är ALLT som har med resan att göra klart, så det är skönt. Ingenting vi behöver lägga krut på nu, mer än att packa då, men det är ju bara kul. Å andra sidan kan det ju vara lite komplicerat just nu då vi flyttpackar också, inför flytten. Då vet man inte vart man ska lägga alla saker för att hitta dom vid ett senare tillfälle. Om exakt en veckalämnar vi över Fender till min family, hans grejer och allt. Vi går säkert och lägger oss ganska tidigt då vi ska sticka tidigt på morgonen med tåget till arlanda. Så det ser jag fram emot, hur mycket som helst!! Just nu är det "tråkiga" kvar, att packa HELA LÄGENHETEN innan vi åker, för vi kommer hem på söndagen, och flyttar på måndagen, så vi har ingen som helst tid att fortsätta packa sen, utan det SKA göras nu.

Vi har precis kommit hem nästan, vi åkte på en picknick när J kom hem från jobbet, innan det lagade jag mat och packade det sista inne i vardagsrummet. När vi satt mitt i skogen, så kom det så jävla myket mygg så vi bestämde oss för att gå, och så blev det. Vi åkte lite bil och drack kaffe, haha, våra grejer, but I like it. Efter ett tag kom vi på att J aldrig har sett det där stället där vi förhoppningsvis ska gå hundkursen med Fender. Så vi åkte dit, det är ett slags friluftsområde, jättefint, och många barndomsminnen därifrån har jag. Så vi gick ett spår i skogen, sedan kollade vi om de hade kurs men det hade dom inte. Däremot när vi kom tillbaka var alla på plats, även min farbror och hans fru med deras leonberger, brorsor! Vi stod och pratade med dom ett tag, sen träffade vi på två gamlingar med sin rottistik, tindra, som gick den där kursen. De ville bara komma fram och hälsa lite eftersom de också hade rottis då. Jättetrevliga, och hur fin som helst var Tindra. Fenders nästa "kärlek"? Hmm. Nåja, jag GILLAR skarpt äldre par som har hundar som rottweiler, etc. Det är så skoj att se att de också "vågar sig på" dom hundarna som skrivs så illa om i tidningar, så tummen upp för det där paret!!

Näe, om man skulle ta och flyttpacka nu då... innan klockan blir alldeles för sent...





Kommentarer
Postat av: tildé

tack så hemskt mycket.. han heter fackla.. japp bilder kommer i något inlägg :D kramis

2010-08-25 @ 12:34:37
URL: http://tildez.blogg.se/
Postat av: Sofia

fin blogg:)

2010-08-25 @ 12:37:43
URL: http://sofialkarlsson.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej! Ok va bra att höra det från någon som inte försöker sälja iväg den ;D. Den e rätt snygg också!



Sen vi flyttade till Sollentuna där det finns mycket mera skog och natur så har han lugnat ner sig något otroligt. Visst är han fortfarande trotsig och han skäller ibland åt vissa hundar, men han är mycket bättre.

Hemma har det aldrig varit några problem med hur han är, han lyder superduper bra inomhus.

Men nu när han får springa i skogen och latja mer om dagarna så märker man att han mår bättre, mycket träning återstår för att få den lugna vuxna vovve man vill ha, men det är ju klart :).

Spökåldern har vi däremot sett lite av senaste tiden, men bara i roliga sammanhang som fällda träd konstiga buskar osv.



hur går det själv då?

Tex hälsar tillbaka till brorsan!! :)

Ha det bra

2010-10-08 @ 20:32:00
URL: http://enjebo.devote.se
Postat av: Jennie

Det finns dom som stampar på en spindel då den kommer för att dom är rädda, tycker du det är lika knepigt? Om man är rädd för något så är man. Spelar ingen roll om hon råkade tappa kopplet eller inte för det finns dom som är hund rädda och då spelar det ingen roll hur stor eller snäll hunden är! Det är självförsvar, en intinkt.

Så jag skojar inte jag tycker att det är kvinnans eget fel att hon tappade folket. Sen är det otroligt synd om hunden, men mannen ska inte dömmas för det, ispåfall kan man likagärna dömmma hundägaren.

2010-10-19 @ 21:22:31
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback