Until I Die

Eftersom jag skriver det på facebook, eftersom jag brinner för det, så tar jag det igen. Det här med rasförbud, det har hänt i Danmark, varför skulle det inte hända i Sverige? Såklart det kommer hit också, för att nutidens politiker inte kan tänka själva, ur eget perspektiv. Men det är klart, har någon nånsin hört talas om att en politiker eller liknande har en av "dessa hundar". Inte jag iallafall. Jag har en teori om varför, det är för att dom raserna är så extremt negativt laddade. Jag tror inte att jag någon gång i mitt liv har läst något positivt i någon kvällstidning eller liknande. Så varför skulle en politiker som har tusentals ögon på sig våga skaffa en sådan hund? Den är ju farlig, den dödar, hugger av halsen direkt!

Det är tragiskt att se på eländet, hur folk orkar avsky dessa hundar som egentligen inte gör mer elakt än andra raser. Sen dom hundarna av de här raserna som faktiskt attackerar folk, biter, hugger etc. varför? Har ni någon gång ställt er själva frågan varför den egentligen gör så? Är det för att den inte är stabil, är den en "skadad hund" som man oftast får höra. Svar nej. Den är inte skadad i huvudet, men den är nog inte så stabil. Tittar man på ägaren ser han/hon oftast inte så stabil ut heller.

De allra flesta gångerna jag ser sånt, är det en alkoholist, pundare ELLER en machomänniska som bara ska ha en sådan hund "bara för att". Ingen kan ju neka, att tex en Rottweiler får mer respekt än en Chihauha rent utséendemässigt. Men att skaffa sig en hund bara för utséendets skull är helt fel. Då är man fan ute på hal is. Så nackskott för min del mot dom som skaffar en "sån" hund, hetsar den för att den ska få respekt och vara cool. Sen alkisar och pundare, vad tänkte dom på? Stackarna kan ju inte ta hand om sitt egna liv, vad fan ska dom med ett till liv på nacken att göra? Det blir too much. Synd bara att dom inte förstår det själva.

Ska vi andra som verkligen vill ha en hund, som verkligen vill lägga våra pengar på hunden, som verkligen vill lägga sin tid på hundliv ge ge sin hund ett tryggt hem, straffas? Vi som sköter oss, vi som verkligen försöker anpassa oss och respektera regler gällande hundar och människor som är rädda för hundar. Det är så in i helvete fel det här systemet, det borde inte få vara såhär. Det finns alldeles för många BRA och VÄRDIGA hundägare som borde få ha kvar sin hund, eftersom den får vad den behöver.

Som jag sagt förr, säger jag nu också. När ett barn föds, behöver den föda, kärlek/närhet, någon som visar vägen till rätt och fel. Vad händer med de ungdomar som "hamnar fel", som inte har föräldrar som ger ett tryggt hem med kärlek och uppfostran. Dom får hjälp. Såklart, dom behöver ju hjälp då och ska få det.

När en valp föds, behöver den föda, kärlek/närhet och någon som visar dem vägen till rätt och fel. Vad händer med en valp/hund som inte får det den behöver. Inte mycket. Ägaren får ha kvar den. Ägaren fortsätter att förstöra ryktet och till slut leder det till det här. Förbud. Politikerna anser att det är lättast att skaffa rasförbud på dessa raser, men då undrar jag: hur svårt är det att lyssna på folket och ta emot tips och idéer på hur vi vill ha det? Ska inte vi bli nöjda med de beslut dom tar? Tydligen inte. Jag har, som många andra många tips och idéer på det här, men det gäller att vi kämpar tillsammans, för ensam är inte stark. Det räcker inte.









Kommentarer
Postat av: Josephine

sv: tack så jätte mycket, blir så glad :D hur mår dudå?



jätte bra text!

2010-07-26 @ 16:48:34
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Josephine

sv: härligt :) jo bra! vad gör dudå? har du en tik eller hane ?

2010-07-26 @ 17:26:08
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Sari

Jätte bra att du fixat bloggen!!!! Kanon!! Är så stolt över er!!! :D Många kramar//Sari och Zorro



(går det att fixa så texten blir större här på kommentar sidan?)

2010-07-26 @ 17:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback